Blog > Blog van Rob
En toen was ik ineens ‘spin in het web’
Blog van Rob Hansen
Het is 1 oktober 2020 als ik mijn diploma tot mantelzorgmakelaar en onafhankelijke cliëntondersteuner ontvang. Samen met mijn compagnon maak ik plannen om als mantelzorgmakelaar aan de slag te gaan. De inkt voor de plannen is nog nat als ClientondersteuningPlus op mijn pad komt. Ik krijg een voorstel om als onafhankelijke clientondersteuner aan de slag te gaan. Mijn ultieme wens komt uit!
Maar, hoe nu verder? De laatste 15 jaar heb ik vol passie een eigen PGB-administratie kantoor gehad voor mensen met een PGB, Persoonsgebonden Budget. Deze mensen rekenen op mij en vertrouwen mij als het om hun PGB-administratie gaat. Een moeilijke keuze die veel sneller op mijn pad komt dan verwacht. Ga ik door met mijn bedrijf of pak ik de kans die ClientondersteuningPlus mij nu al biedt? Het laatste is het geval, het is immers mijn ultieme wens.
Enthousiast team met een gezamelijk doel
Bij ClientondersteuningPlus krijg ik de mogelijkheid om er nog meer voor anderen te kunnen betekenen dan ik al deed. Dat is precies waarnaar ik op zoek ben. Het maakt mij gelukkig om anderen te kunnen helpen, dit komt ook omdat ik zelf zorgafhankelijk ben. Iets kunnen doen voor een ander geeft mij extra voldoening. Ik volg mijn hart en ga als cliëntondersteuner aan de slag. Ik neem stap voor stap afscheid van mijn huidige bedrijf. Bij ClientondersteuningPlus werk ik samen met een groot team van enthousiaste collega’s die hetzelfde doel nastreven: elke ondersteuningsvraag tot een goed eindresultaat brengen.
Ik breng mijn eigen ervaring mee
Wanneer je mij twee jaar geleden had verteld dat ik voor een grote organisatie zou gaan werken, had ik je voor gek verklaard. Ik had dat afgezworen. Bij grote instellingen kan al snel je naam vervangen worden door een nummer. Door mijn lichamelijke beperking weet ik hoe dat voelt: ‘’Dat nooit meer’’ had ik mezelf beloofd. En toch werk ik er nu, en voel me gelukkiger dan ooit.
Werkinhoudelijk verschilt het werk dat ik nu doe niet veel van het werk dat ik deed in mijn eigen bedrijf. Wel gaan er deuren voor mij open die in het verleden gesloten bleven. En misschien wel het allerbelangrijkste: ‘‘twee weten meer dan één’’. Als ik nu ergens niet uitkom vraag ik een collega om me te helpen. Zo ook andersom.
De spin
In de wirwar van het Nederlands zorglandschap is de cliëntondersteuner de spin. Deze zorgt ervoor dat jij als zorgvrager en/of vertegenwoordiger geholpen wordt de juiste keuzes te maken en ondersteuning krijgt waar nodig. Wij staan klaar om je te helpen. Daarom vraag ik je: “mag ik je spin zijn?”

ROB HANSEN
Cliëntondersteuner
PGB-expert
Probleem oplosser
Brede ervaring
Ondernemend
Meer over Rob
Door mijn lichamelijke handicap weet ik als geen ander hoe belangrijk en fijn het is, als de zorg goed geregeld is. Eigen regie staat bij mij hoog in het vaandel.
Na 15 jaar gewerkt te hebben in mijn eigen PGB-administratie en advieskantoor is het nu tijd geworden voor een nieuwe uitdaging.
Met ingang van 1 november 2020 ben ik begonnen bij ClientondersteuningPLUS als onafhankelijke clientondersteuner. Hiermee komt een lang gekoesterde wens in vervulling.
