“Met een duidelijke hulpvraag kunnen wij enorme tijdwinst realiseren, omdat wij de vaak tijdrovende zoektocht naar een passende plek de cliëntondersteuners uit handen nemen. Zodra wij de omschrijving binnen hebben, gaan we aan de slag. Vaak speuren we het hele land af naar beschikbare plekken voor een cliënt. Alle extra’s die de cliënt met zich meebrengt of graag zou hebben, nemen we mee in onze zoektocht. Doordat wij een gedeelte van het werk van de cliëntondersteuner overnemen, kan deze meer kwalitatieve tijd besteden aan de cliënten en diens familie en/of vertegenwoordigers”.
Kristien & Daniëlle
Sinds een aantal maanden hebben wij een grote slag geslagen in het doelmatig werken door het inzetten van een nieuwe rol binnen ClientondersteuningPLUS; de Telefonisch Verbinder.
Als Telefonisch Verbinder ben je de schakel tussen de cliëntondersteuners en de zorgorganisaties met hun zorgaanbod. Het zoeken naar zorg in brede zin (denk aan woonplekken, thuiszorg, logeren etc.), neemt veel tijd in beslag van onze cliëntondersteuners. Dat is tijd die ze eigenlijk aan de cliënten zouden willen besteden. Dit hebben we nu efficiënter kunnen regelen door de inzet van 2 nieuwe collega’s die het in kaart brengen en up-to-date houden van aanbod, doelgroep en wachttijden als taak hebben en op verzoek van een van onze cliëntondersteuners heel gericht op zoek kunnen gaan.
Wat onze cliëntondersteuners zeggen over hun nieuwe collega’s?
‘Klasse meiden’, ‘TV staat sinds ik hen ken voor Top Vrouwen’, ‘Ze zijn betrokken en meedenkers’, ‘Heel snel een passende plek gevonden voor een cliënt’, ‘het zijn Toppers!’, ‘Verbindend voor alle regio’s’, ‘Meedenken, meebewegen en de moed er in houden: geen zoekklus is hen teveel’