Ervaringen
Ervaringen met en vanuit ClientondersteuningPLUS
In onderstaande blogs vertellen wij over onze ervaringen als cliëntondersteuner en mantelzorgers. Met voorbeelden uit de praktijk en herkenbare situaties.
“De cliënt verdient betere zorg dan wij kunnen leveren”
Blog > Dat is de eerste uitspraak van de interimmanager tijden het gesprek dat we hebben omdat zij de zorg voor een cliënt op wil zeggen.
Het tekort is ook hier voelbaar. Manager, type pittig kapsel, hippe bril en standaard glimlach, is duidelijk. De zorg is nauwelijks meer te regelen. Intensief en voor veel uren. Het tekort binnen de zorg is ook bij deze instelling voelbaar.
Regeltjes regen bij meerzorg
Blog > Ada belde mij een kleine maand geleden, haar meerzorg toekenning liep af en er moest een her-aanvraag gedaan worden. Of ik haar hier mee kon helpen, het had wel haast daar ze nu op zichzelf woonde waardoor ze meer externe zorg inkocht en er een budgettekort dreigde.
Wel werken, geen salaris
Blog > Blog van JuultjeWel werken, maar geen salaris Blog van Juultje Holla “Maar als ik werk moet ik toch gewoon betaald krijgen? Hoe moet ik nu mijn huur betalen?” Twee maanden geleden is Stan via Rob’s PGB komen werken. Hij doet het super, en Rob kon niet...
Van de hel naar de hemel
Blog > Blog van AngelaVan de hel naar de hemel Blog van Angela Ik ontmoet Hans die al enige tijd in een verpleeghuis woont. Met zijn 56 jaar en zijn bijzonder complexe zorg is hij daar diepongelukkig. Naast al zijn lichamelijke problemen speelt er ook veel op...
Regelwerk voor je 18e verjaardag
Blog > Blog van Juultje18 jaar, en dan... Blog van Juultje Holla “Mijn dochter wordt morgen 18”, zegt ze. Een blije gebeurtenis, maar haar ogen lachen niet.“Gefeliciteerd”, roepen de andere ouders in koor. Dan wordt het stil, héél stil. “Of moeten we elkaar...
Ze beschuldigen me van agressief gedrag
Blog > Blog van PeterZe beschuldigen me van agressief gedrag.... Blog van Peter van Wolferen De tranen lopen over de wangen van de cliënt. Ik ken hem al enkele maanden maar dit heb ik nog niet gezien. Zijn vraag was om eens mee te denken over een andere woonplek...
Corona, van angst naar zelfstandigheid
Blog > Blog van RobCorona, van angst naar zelfstandigheid Blog van Rob Hansen Het is begin maart 2020, als ik naar fabels en feiten zit te kijken en bekend wordt dat de eerste coronabesmetting Nederland heeft bereikt. De weken die volgen zijn, net als voor velen...
Het onzichtbare zusje
Blog > Blog van JuultjeHet onzichtbare zusje Blog van Juultje Holla Er is al veel gebeurd in een gezin tegen de tijd dat ik betrokken raak. De ene na de andere professional is de drempel over gekomen. Er is hulp geboden, er zijn onderzoeken gedaan, de familie heeft...
Wat als ouders het niet eens zijn over wat het beste is?
Blog > Blog van JuultjeWat als ouders het niet eens zijn over wat het beste is? Blog van Juultje Holla “Zeg maar niet tegen hem dat ik dat gezegd heb”. Hem is Mark, de ex van Sylvia. Ooit moeten ze elkaar leuk gevonden hebben. Na jaren van zorgen over en voor hun...
Hoe zorg jij voor je kind als je er niet meer bent?
Blog > Blog van JuultjeHoe zorg jij voor je kind als je er niet meer bent? Blog van Juultje Holla De piepjes van alle verschillende infuuspompen volgen elkaar in rap tempo op. “Oh, dit is nog niks”, zegt de dochter. “Je had de IC moeten zien.” In de afgelopen week...
Je hoeft het niet alleen te doen
Deze vader vindt dat het nog prima gaat, ook al heeft hij zorg nodig. Door de juiste vragen te stellen, komt die zorg er ook. Vader en zoon zijn blij…
Spin in het web
De ervaring van Rob Hansen: Bij ClientondersteuningPlus werk ik samen met een groot team van enthousiaste collega’s die hetzelfde doel nastreven: elke ondersteuningsvraag tot een goed eindresultaat brengen.
Als je getuige mag zijn van zo’n enorme metamorfose
Door samen in gesprek met verschillende zorgaanbieders en het zorgkantoor te gaan hebben we voor Maartje een crisisplek kunnen vinden. En uiteindelijk ook een geschikte woonplek.
Standaard zinnen hoeven niet te leiden tot paniek
Soms kunnen standaard zinnen in officiële brieven helemaal niet over jouw situatie gaan en daardoor leiden tot onrust en paniek. Wij helpen je de brief goed te interpreteren.
Voorkomen van een spoedverhuizing
Blog > Blog van PeterVoorkomen van een spoedverhuizing Blog van Peter van Wolferen Ik zit bij een overleg met ouders en de teamleider. Die teamleider heeft zojuist verteld dat hun dochter naar een andere woonplek moet: ‘We hebben andere plannen voor de invulling...
Zo helpen we je om jouw stem te laten horen
“Het MDO, nee, ik wil daar echt niet bij zijn!”, herhaalde Kees nog maar een keer. “Ze hebben het alleen maar over mij!”
Een klein probleempje
Kunt u mij misschien helpen met een klein probleempje?
Dat vroeg Marjan tijdens het eerste contact met clientondersteuner Erwin. Oplopende schulden, onduidelijke communicatie met zorginstanties en ontbrekende zorg voor haar broer zorgde bij Marjan voor flink wat kopzorgen. Helemaal niet nodig, aldus clientondersteuner Erwin.
Omdat onze verhalen verteld moeten worden
Erika weet als geen ander hoe het om een zorgintensief kind mee te maken. Hoe zwaar het is en wat er ongevraagd allemaal bij komt kijken. Lees hier haar eerste blog.
Maximum uurtarief voor budgethouders van vóór 1 januari 2014
Nieuws > Maximum uurtarief voor budgethouders van vóór 1 januari 2014:Maximum uurtarief voor budgethouders van vóór 1 januari 2014 Via zorgkantoor Zilveren Kruis hebben wij het volgende belangrijke nieuws voor budgethouders vernomen. Ook de andere zorgkantoren zijn...
Nieuws en ontwikkelingen
Vanaf 1 juli is er weer veel meer mogelijk, zolang de richtlijnen van het RIVM aangehouden worden. Ook voor mensen met een persoonsgebonden budget (PGB) en hun zorgverleners.
